Privatlivspolitik, vilkår og betingelser

For at kunne bruge Kintella/Kintella Care skal du acceptere, at Kintella må behandle dine oplysninger i app og på web. Ved at downloade og/eller anvende Kintella/Kintella Care accepterer du denne privatlivspolitik, vilkår og betingelser.

Introduktion

Hos Kintella er vi glade for, at du benytter vores service. Vi tager fortroligheden om dine personlige oplysninger meget seriøst og forpligter os til at beskytte dem. For at gøre det har vi fastsat procedurer, der sikrer, at din information bliver behandlet ansvarligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning om databeskyttelse og privatliv. 

Denne privatlivspolitik beskriver de oplysninger, vi indsamler om dig, og hvordan vi bruger, behandler, videregiver og beskytter dine oplysninger. 

Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, er:

Kintella ApS 
CVR-nr 40876138
Frederiksborgvej 53d
4000 Roskilde

Kintella ApS udvikler og ejer Kintella/Kintella Care, (samlet betegnet som “servicen/vores services”), som er sammenhængende web og mobil-applikationer, der hjælper borgere, pårørende og personale med at kommunikere, koordinere og navigere i og på tværs af pleje- og sundhedssektorerne i hverdagen. 

Hvornår behandler Kintella persondata 

Når du bruger Kintella/Kintella Care, vil du give oplysninger, som er nødvendige for, at Kintella kan tilbyde dig vores service. 

Vi behandler personoplysninger, når du:

·      indgår en kontrakt med os

·      deltager i demonstrationsmøder (fysisk/digitalt)

·      modtager servicerelateret kommunikation fra os

·      interagerer med Kintellas websted, www.kintella.dk

·       kommunikerer med os f.eks. vores supportteam

·       downloader appen fra App Store eller Google Play

·       opretter en profil i Kintella/Kintella Care

·       deler billeder eller indgår i markedsføringstiltag sammen med os.

 

Formål med anvendelsen af persondata 

Vi indsamler og behandler dine data til følgende formål: 

·      Levering af vores service: Når en kommune eller privat virksomhed er kunde hos Kintella, modtager og behandler vi dine personoplysninger ifm. leveringen af servicen. Dette sker for eksempel i forbindelse med at administrere samarbejdet samt kontakte og give dig support i forbindelse med samarbejdet.

Hvilke oplysninger anvender vi: Almindelige personoplysninger som fx fornavn, efternavn, e-mail og telefonnummer hos arbejdsgiver, din rolle, organisationsnavn, sagshistorik, kredit- eller betalingskortoplysninger og faktureringsadresse. 

 

Behandlingsgrundlag: Opfyldelse af kontrakt – GDPR art. 6(1)(b).

 

·      Servicemeddelelser: For at yde god kundeservice sender vi dig servicemeddelelser om fx nye funktioner og opdateringer af sikkerhedsforanstaltninger i Kintella/Kintella Care. I den forbindelse modtager og behandler vi dine personoplysninger. 

 

Hvilke oplysninger anvender vi: Almindelige personoplysninger som fx navn, og e-mail adresse. 

 

Behandlingsgrundlag: Legitim interesse – GDPR art. 6(1)(f). Behandlingsgrundlaget for at kunne sende dig servicemeddelelser beror på vores legitime interesse, hvor interessen i at sende dig servicemeddelelser går forud for dine interesser og grundlæggende rettigheder, hvor udsendelse af servicemeddelelser er nødvendige for at sikre rettidig omhu for information til vores kunder og brugere, som ikke relaterer sig til markedsføring.

 

·      Statistik til at forbedre og udvikle servicen: Det omfatter udvikling af nye funktioner, identifikation af tendenser og evaluering af resultater. 

 

Hvilke oplysninger anvender vi: Når vi behandler brugs- og aktivitetsdata, involverer det optælling af interaktioner (f.eks. antallet af gange, der er logget ind, eller antallet af gange, en funktion er brugt). Disse data identificerer dig ikke individuelt, da vi aggregerer og anonymiserer dataene. 

 

Behandlingsgrundlag: Legitim interesse – GDPR art. 6(1)(f). Vores legitime interesse i at lave statistik og rapportering går forud for dine interesser og grundlæggende rettigheder, hvor behandlingen af dine personoplysninger er nødvendige, for at vi kan sikre den bedst mulig service.

 

·      Oprettelse af profil: For at benytte vores services som bruger, skal du oprette en profil.

 

Hvilke oplysninger anvender vi: 
Teknisk data: Kintella behandler også teknisk information relateret til din smartphone (såsom: IP-adresse, enheds-konfiguration og oprindelsesland) eller relateret til servicen (såsom: log og historik over alle datatransaktioner, log og historik over handlinger).

Identifikationsdata: Disse data inkluderer information om din identitet (navn, telefonnummer, CPR.nr., e-mailadresse, relation til andre brugere) og demografi (alder, og evt. talte sprog). Du har desuden mulighed for at indsætte et profilbillede. 

 

Første gang du logger på Kintella/KintellaCare, skal du anvende MitID, så din identitet knyttes til din profil. Har du ikke MitID, vil du skulle bekræfte din profil via 2-faktor godkendelse, typisk email og telefonnummer. I forbindelse med login kan du oprette en pinkode og evt. tillade biometri (fingeraftryk eller ansigstgenkendelse), så du let kan logge på appen senere. 

 

Behandlingsgrundlag: Kintellas behandling af oplysninger til brug for oprettelse af profil sker med lovhjemmel i Databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra e. (og artikel 9, stk. 2, litra b.).

Når Kintella behandler dit CPR-nummer i forbindelse med oprettelse og validering af din profil, sker dette med lovhjemmel i Databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 3.

 

·      Henvendelse per e-mail: Personoplysninger anvendes til at kontakte B2B og B2G personer per e-mail med henblik på dialog om samarbejde. Dette kan ske på baggrund af oplysninger, som vi har fra lister og hjemmesider eller andre offentligt tilgængelige kilder.

 

Hvilke oplysninger anvender vi: Almindelige personoplysninger som fx navn, e-mail hos arbejdsgiver, telefonnummer, stillingsbetegnelse og navn på organisation. 

 

Behandlingsgrundlag: Legitim interesse – GDPR art. 6(1)(f). Vores legitime interesse i at henvende os til dig per e-mail går forud for dine interesser og grundlæggende rettigheder, hvor behandlingen af dine personoplysninger er nødvendige, for at vi kan kommunikere med dig. 

 

·      Behandling forud og i forbindelse med salg: Personoplysninger, der afgives via online formularer og emails mv. forud for et salg, benyttes til behandlingen af den specifikke henvendelse, fx henvendelser vedr. demonstration af vores service, bestilling af brochurer og priser, tilbud eller anmodninger om kontakt af anden art. 

 

Hvilke oplysninger anvender vi: Almindelige personoplysninger som fx navn, e-mail, telefonnummer, stillingsbetegnelse og navn på organisation. 

 

Behandlingsgrundlag: Opfyldelse af kontrakt – GDPR art. 6(1)(b).

 

Hvornår behandler Kintella persondata som databehandler på vegne af en dataansvarlig

Når en kommune, hospital og/eller anden privat virksomhedsorganisation tilbyder vores service til dig, behandler vi personoplysninger på vegne af den pågældende organisation, som du er tilknyttet og til hvem du har givet samtykke..

Når du afgiver personlige oplysninger i Kintella/Kintella Care, er vi forpligtet til at følge de instruktioner, som kommunen, hospitalet og/eller den virksomhedsorganisation, du er tilknyttet, har udstedt (den dataansvarlige). Vi skal behandle dine personlige oplysninger udelukkende i henhold til den dataansvarliges formål med at tilbyde dig vores service. Det vil sige, at Kintella er databehandler. 

Formålet med persondatabehandlingen for kommunen, hospitalet og/eller virksomhedsorganisatione er, at den pågældende dataansvarlige ønsker at styrke dialogen og koordineringen mellem dig, personalet og pårørende om din hverdag. 

Persondata om dig vil blive delt med personale og pårørende, såfremt du har accepteret, at de får adgang til din profil i vores service. Adgang til din profil inkluderer, at personale og pårørende kan invitere flere af dine pårørende.

De typer af persondata, som vil blive behandlet om dig i vores service, vil være navn, CPR-nummer, tilknyttet organisation, hus- og bolignummer, e-mailadresse, telefonnummer, kalenderaktiviteter, livshistorie, billeder samt navn, relation og kontaktoplysninger på/til pårørende.

Når du bruger vores service, behandler vi kommunikationsdata såsom kalenderaktiviteter, nyhedsopslag og beskeder til personale og pårørende. 

Du vil til enhver tid kunne trække dit samtykke tilbage. Dette skal ske til den pågældende organisation, som du er tilknyttet. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil vi lukke for din adgang til profilen i Kintella, og dine persondata vil blive slettet. Vi gør i den forbindelse opmærksom på, at databehandlingen, som er foregået frem til at samtykket trækkes tilbage, fortsat vil være lovlig. 

 

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder ift. disse behandlinger, skal du kontakte kommunen, hospitalet og/eller den private virksomhedsorganisation, som du er tilknyttet.

Du kan ofte læse mere om, hvordan disse behandler persondata og dine rettigheder i den forbindelse på de respektive organisationers hjemmesider. 

Videregivelse af persondata til tredjepart

Udover Kintella og udvalgte og betroede underdatabehandlere, som vi samarbejder med for at kunne levere vores service til dig, vil personlig data ikke blive delt eller på anden vis tilgået af tredjepart. 

Informationer kan blive videregivet til underdatabehandlere, der er berettiget til at benytte dine oplysninger i forbindelse med login-administration samt opbevaring.

Det er Kintellas ansvar at sikre, at dine personoplysninger ikke bliver misbrugt. Derfor sikrer vi altid, at vores underdatabehandlere garanterer, at dine personoplysninger er beskyttet.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Opbevaring og sletning af persondata

Vi opbevarer dine personoplysninger så længe, det er nødvendigt for det eller de formål, hvortil oplysningerne behandles. Som hovedregel opbevares oplysningerne i 5 år fra den enkelte behandling, men der kan i særlige tilfælde være kortere eller længere opbevaringsperioder, herunder for at overholde retlige krav til sletning eller opbevaring. 

Vi benytter tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at sikre mod uautoriseret adgang og anvendelse, ødelæggelse, ændringer eller offentliggørelse af dine personoplysninger

For at sikre dine oplysninger bedst muligt har vi vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder både instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata. Dertil skal alle medarbejdere i Kintella følge interne procedurer og regler for håndtering af persondata. Der bliver også løbende gennemført træning i og om korrekt håndtering af personoplysninger.

Bemærk at i de tilfælde, hvor Kintella agerer som databehandler, skal du kontakte den dataansvarlige, hvis du ønsker at få dine personoplysninger slettet før tid. 

Dine rettigheder

Som bruger af Kintella kan du ved forespørgsel få indsigt i, hvilke oplysninger vi har behandlet om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til.

Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysningerne anvendes. Hvis dine profiloplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at få oplysningerne rettet. Du kan selv rette oplysningerne i din profil eller rette henvendelse herom til os gennem: support@kintella.com. 

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse. Du skal være opmærksom på, at det ikke er muligt at anvende vores services uden at acceptere vores privatlivspolitik, vilkår og betingelser.

Du kan til enhver tid indgive en klage til en tilsynsmyndighed angående vores behandling af dine persondata. Den danske tilsynsmyndighed er Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Datatilsynet kan også kontaktes på mail: dt@datatilsynet.dk.

Kintella ApS

Sidst opdateret: 01.02.2025

da_DK