Kintella er en dansk iværksættervirksomhed, som er stiftet i 2019.


Kintella er opstået på baggrund af stifternes egne oplevelser som pårørende til plejekrævende borgere.


Som pårørende oplevede vi, at der var en del gøremål, der krævede telefonsamtaler og kalenderkoordinering med plejesektoren, og det tog tid. Ikke bare for os, men også for personalet. Tid, som alle hellere ville have gik til borgeren.


Vi ville gerne kunne følge bedre med i aktiviteter, koordinere familiemedlemmers besøg og samtidig forbedre dialogen om og planlægningen af de praktiske gøremål i samspil med personalet. 


Når vi kom på besøg kunne det også være svært at føre en længere dialog. Vores nære kunne ikke altid huske, hvad hun havde oplevet, hvilke aktiviteter, hun havde medvirket i eller hvem, der senest havde været på besøg.


Vi førsøgte at finde en løsning på markedet, som mødte vores ønsker og behov om mere dialog, nærhed og samarbejde mellem plejepersonalet, pårørende og borgere. Det kunne vi ikke.


Vi talte med andre pårørende og plejepersonale forskellige steder i plejesektoren  - og det stod klart, at vi ikke stod alene med vores udfordringer og ønsker. Faktisk var behovet udtalt  for både plejecentre, rehabiliseringscentre, hjemmeplejen og bosteder med plejekrævende beoere.


Det blev startskuddet til udviklingen af Kintella. 


Vi samarbejder i dag med med KL og KMD (KMD Nexus Certificeret Partner) for at gøre vores digitale værktøj integrerbart på tværs af landets kommuner og systemer.


Ønsker du at vide mere om Kintella, er du velkommen til at kontakte os.